allNATURall

Natural option for all of us

Tăticul lui Fulger McQueen

Leave a comment

Îl cunoaşteţi pe Fulger McQueen? Fiul meu îl adoră, iar dacă e întrebat ce vrea să se facă atunci când va fi mare răspunde răspicat:

“Maşină de curse!”. Stârneşte zâmbete de fiecare dată, deşi în candoarea celor trei ani el chiar se vede pe circuit în varianta cu roţi şi volan.

Şi totuşi, cum se văd adulţii în postura de maşini? Eu cred că tatăl unei maşini de curse nu are altfel cum să arate decât aşa:

Să nu spuneţi că nu e asta prototipul de tată de familie, că nu vă cred🙂. Eu sunt ferm convinsă că un adevărat campion are rădăcinile bine înfipte în familie, şi se aceea sunt sigură că tăticul lui McQueen este un Land Cruiser V8. Cred că e una dintre maşinile la condusul căreia şoferul este solicitat foarte puţin şi o să vă enumăr doar câteva din “facilităţil” pe care le are faţă de o maşină normală.

– Funcţia de crawl control. Ce spune Toyota? Că ajusteaza viteza, prin controlarea automata a motorului si a franelor, astfel incat soferul se poate concentra asupra directiei. Cand masina s-a impotmolit in nisip sau noroi, simpla accelerare nu ofera suficienta tractiune. Sistemul Crawl Control regleaza motorul, franand rotile care isi pierd aderenta si mentinand impulsul dat de motor si tractiunea. Ce cred eu? Că şoferul are un rol atât de insignifiant în a scoate maşina de pe un teren foarte accidentat încât te miri că e încă la volan. Nu credeţi?

– Funcţiile HAC şi DAC. Ce credeţi că fac funcţiile astea? Prima nu te lasă să te duci la vale în rampă. A doua să nu te duci la vale prea brusc în pantă. Teoretic astea se învaţă la şcoala de şoferi, practic însă, să mergi câteva zeci de km în aceste condiţii este foarte obositor pentru şofer şi atunci te bucuri din toată inima de opţiuni.

– Funcţia Selectare multi-teren. Infrunta si cele mai dificile suprafete: noroi si nisip, pietre dislocate, panta, suprafete denivelate, suprafete stancoase. Soferul doar selecteaza din meniu tipul de teren pe care se deplaseaza. Cam cât de simplu este asta pentru şofer? Dar dacă mai ai şi un monitor multi-teren? Adică o imagine completa a masinii cu ajutorul celor 4 camere montate la exterior. Mda, tare, tare, tare!

Sunt acestea lucruri pe care un viitor campion de curse auto le învaţă de la tatăl lui? Da, bineînţeles, dar asta nu e tot, şi adaptabilitatea se învaţă tot acasă. Sau AVS cum este numit de Toyota, este sistemul suspensie spate pneumatica (AVS) care ajusteaza in permanenta amortizoarele ca raspuns la conditiile de drum. Sistemul AVS permite soferului sa selecteze cel mai adecvat mod de conducere: Confort pentru atunci când merge cu micul bolid în parc, Normal când merge la servciu sau Sport atunci când face primele întreceri.

Ce spuneaţi? Aţi aflat cine e Fulger sau v-a rămas gândul la tăticul lui negru?

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

 

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

Scrie si parerea ta!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s