allNATURall

Natural option for all of us

Cape Town

Leave a comment

După o zi lungă la serviciu, o aşteptare şi mai lungă în trafic, o ploaie mocănească în piaţă şi o epopee a gătitului m-am băgat în pat foarte devreme. Ce bine, mâine e vineri, începe week-end-ul, abia aştept. Nici nu am apucat să aţipesc că aud telefonul. Nu, gândesc, n-are cum să fie real, toată ziua a sunat, mi-a rămas ecoul în cap. Şi totuşi se aude în continuare. Mă ridic să-l iau.

– Da!

– Bună searaaaaaaaaaaaaaa!!! (în fundal larmă mare)

– Alo?

– Suntem de la TuristTV, aţi câştigat marele premiu al concursului nostru “sunt un turist responsabil”. Ştiţi în ce constă premiul, nu?

– Ăăăăăă, da… un voucher de călătorie.

– Da, la Cape Town. Peste 5 ore sunteţi aşteptată la aeroport. Sport la împachetat!

– Multumesc.

Închid năucă. E adevărat, asta e sigur, îmi văd în continuare numele scris pe ecran. Dar… Cape Town? E departe, e foarte departe şi nu am decât un ghid despre Africa de Sud, pe care nu l-am citit încă. Unde o să stau? Repede ghidul! Ah, uite acelaşi hotel la care stau colegii care vin în delegaţii în Bucureşti, NH Hotels. Ei îl preferă pentru conceptul de eco-meetings pe care îl oferă, dar şi pentru un city break trebuie să fie bun. Ce bine! Se poate rezerva direct pe net, am scăpat de-o grijă. Dar bagajele, bagajele…

După o cursă nebună până la aeroport, trei zboruri lungi şi două escale şi mai lungi ajung la destinaţie. 11pm. Au trecut 24h de când am plecat, adrenalina m-a ţinut trează să citesc ghidul dar sunt la capătul puterilor. Un duş rapid cu cosmeticele hotelului, Agua de la Tierra, nu de alta dar pe ale mele le-am uitat acasă. Căutând ingredientele pe cutie dau de o informaţie la fel de interesantă. Ambalajele sunt oxobiodegradabile. Se descompun în doar 7 ani. Ei da, sunt chiar un turist responsabil. Nu mai văd decât marele şi confortabilul pat din cameră.

Ţîîîîîr, ţîîîîîr din nou telefonul. Ora 8, am dormit doar 8 ore după maratonul plecării inopinate şi sunt ca nouă. E salteaua probabil. Sau soarele care străluceşte pe cer. Cobor să iau micul dejun cu ghidul în mână şi gândul la excursiile de azi şi de mâine.

Mă întâmpină o recepţioneră amabilă care-mi împrumută un ghid local.

– E mult mai precis, îmi spune ea veselă, al dumneavoastră are toată Africa de Sud.

Mda, zâmbesc şi eu, nu m-aş fi gândit că ajung vreodată fix în Cape Town.

– E prima dată când veniţi la noi? Atunci trebuie să vă recomand câteva locuri speciale de aici, dar vă rog, întâi luaţi masa!

Cele mai frumoase fructe pe care le-am văzut vreodată erau pe platourile de pe mese, aşezate cu gust şi pline de savoare.

E cert, zic, m-am trezit într-o lume mai bună. Mult mai bună😉.

Termin micul dejun şi mă îndrept spre recepţie. Mă aştepta fata cu acelaşi zâbet larg, cu un mic pliant pe care notase câteva puncte de interes, dar şi cu o nouă idee. Ce-ar fi să închiriez o maşină ca să mă deplasez prin oraş? Pentru că nu stau decât două zile voi avea nevoie de viteză, dar şi de o maşină mică şi agilă. Una electrică e ideală în cazul asta, în primul rând pentru turismul responsabil pe care îl promovez, dar şi pentru buget, nu? Iar la NH Hotels au şi redresoare pentru baterii, ba chiar pot să şi calculez ce emisii de noxe nu voi produce folosind transportul curent.

Plec încântată să văd toate frumuseţile oraşului.

Gradina Botanica Kirstenbosch;

Am vizitat muzeul BO KAAP pentru un pic de istorie musulmană.

Am înotat în acvariul două oceane şi am vizitat superbul Castel al Bunei Speranţe;

Dar s-au terminat bateriile, şi ale mele dar şi ale maşinuţei electrice. Merg înapoi la hotel să le încarc pe amândoua, mâine mai am multe de văzut. După deja binecunoscutul duş cu aromă de portocale o să încep cu o excursie la Muntele Table.

Şi o să termin plimbarea pe Victoria and Alfred Waterfront în căutare de suveniruri ecologice.

Merge cineva cu mine?

Articol scris pentru Superblog 2012 şi am împrumutat pozele de aici, si de pe siteul NH Hotels.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

Scrie si parerea ta!

