allNATURall

Natural option for all of us

Ești fan brânză?

6 Comments

Adevărul e că am întârziat la proba aceasta, și cu siguranță toate expresiile cunoscute și ultracunoscute s-au scris și rescris, așa că o să urmez litera cu literă proba și o să vă spun câteva expresii cu brânză folosite de mine, dar poate mai puțin cunoscute.

Prima de care mi-am amintit e vorbă pe care o foloseam în facultate foarte des,  inspirată dintr-un banc ce circula pe vremea aceea. Bancul spunea, cu aproximaţie, că nu mi-l amintesc perfect, că doi studenţi la actorie au mers la unul dintre examenele cele mai dificile complet nepregătiţi. Au tras biletele cu subiecte, unul a avut de interpretat pe Otello şi o bucată de brânză. Al doilea pe Romeo şi o roşie.

Au fost opriţi fiecare pe la jumătatea reprezentaţiilor personajelor cu sintagma “ne vedem la vară” dar în loc să plece s-au oprit pe hol şi s-au t0lănit rezemaţi de perete. După ce a terminat de picat grupa, iese şi profesorul din sală şi mai-mai să se împiedice de eroii noştri. Întrebă ce fac acolo şi primul răspunde:

– Imit branza, stau şi put!

iar al doilea:

– Imit roşia, aştept să mă coc!

Legenda spune că au trecut examenul – deși mă îndoiesc sincer – dar noi adoptasem expresia iar înainte de examene îl foloseam foarte des pe “dacă am stat ca brânza o săptămână…”. Tot în perioada aceea făcusem o adevărată pasiune pentru brânza cu castraveți, și chiar și acum sunt fanul combinației dintre ele două.

Altă expresie cu brânză am auzit când au început să ofertele prin supermarketuri, la un domn care i se adresa soţiei care se tot agita să-i explice că dacă o să cumpere ceva va primi altceva gratis. La care domnul replică:

– Auzi tu aici? Singura brânză gratis e în capcana pentru şoareci!

Și pentru că la tema asta avem voie să și inventăm, dar ca să mai spăl și un pic conotațiile ușor negative pe care le-am pus, în mod pe deplin nemeritat brânzei, o să adaptez o poezie despre brânză (care are și ea o poveste, dar o să v-o spun altcândva), cu produse de la Delaco. Poezia adevărată e asta:

Mancam urda, scriem poezie absurda,
degustam branza Trapist pentru un poem realist,
cu o roata de Penteleu il gonim pe vulturul Eu
hranit cu ficatii lui Prometeu –
Astfel ne-am petrecut ospatul cu prietenii.
In urma lor, pe sub usa inchisa, s-a strecurat
stralucirea
unei veri neiertatoare, infierbantate.
Desigur, ramasitele vor fi aruncate.

Grete Tartlercitat despre poezie

Iar remixul meu este:

Mâncăm caşcaval, scriem inspiraţional,
degustăm emmentaler pentru un roman cu fler,
cu o roată de Neaoş gonim gândurile de haos
lipsite complet de repaos.
Astfel ne-am petrecut ospăţul cu prietenii,
În urma lor, pe sub uşa închisă,  s-a strecurat
mireasama,
unui caşcaval pane în tigaie înfierbântat,
Desigur, nu va exista rest care să fie aruncat🙂.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

6 thoughts on “Ești fan brânză?

  1. 🙂
    Superb! Multa bafta in continuare!
    Pupici si un we minunat!
    Natalia

  2. Interesant articol. Mult succes!
    Cu drag, Simona

Scrie si parerea ta!

