allNATURall

Natural option for all of us

Cum lucrează fetele?

Leave a comment

Poate ca “Fetele rele obţin tot ce vor fetele bune nu pierd nimic” ar putea părea la o primă vedere desuetă. Revoluţia sexelor a avut loc, s-au schimbat ierarhii, femeile sunt mai prezente ca niciodată pe toate scenele importante, încrederea în sine a devenir extrem de uşor de modelat cu tot ceea ce se găseşte la această oră ca şi material de studiu al psihologiei pentru mase… La ce-ar mai folosi încă o carte care vorbeşte despre ea la viitor?

La nimic aţi putea crede, dacă nu v-aş atrage atenţia asupra a ceea ce promovează această carte, în plan secund însă. Prima dată când am citit-o, în 2009 când a apărut la editura Nemira, nu am văzut acest aspect atât de bine definit ca acum, când între cele două momente eu am schimbat jobul şi am şi un copil mic.

Ei bine, ceea ce e mai puţin evident este modul în care femeile care au obţinut ceea ce şi-au dorit ştiu să se comporte în activitatea profesională astfel încat să împace şi jobul, şi familia, şi hobby-urile şi de ce nu, şi pe ele din când în când.

De ce mi s-a părut atât de fascinantă povestea din spatele poveştii? La capitolul încredere nu stau rău deloc, nici la capitolul şanse refuzate nu pot să să spun că au fost prea multe în viaţă… deci? Ei bine, în primul rând pentru că şcoala de şefi încă nu s-a inventat, iar cariera mea de până acum am învăţat „meserie” de la bărbaţi şi am considerat că ăsta este singurul mod. Modul acesta presupune multe ore peste program, multe activităţi lungite doar pentru că aşa făceau toţi, multe seri de *dezbatere* la bere a temelor nefinalizate în birou. Ştiu sigur că nu sunt singura femeie care încearcă să lupte cu armele bărbaţilor şi o să încerc să atrag atenţia asupra câtorva elemente cheie prezentate de Ute Ehrahardt în carte, elemente de natură să schimbe multe percepţii:

1. Femeile sunt nişte talente organizatorice.

Femeile consideră că nu reuşesc să facă decât 70% din ceea ce îşi propun, atât acasă cât şi la serviciu. Asta înseamnă 140% dacă aduni bine, iar bărbaţii dublu încărcaţi, care nu ajung la acest procent de realizare sunt mult mai toleranţi cu ei înşişi.

Corect? Eu aş zice că da. De câte ori v-aţi auzit colegii bărbaţi că se grăbesc acasă să bată covoarele sau să ducă gunoiul? Mda, ştiam eu…

2. Furie şi mânie.

Mânia este un sentiment foarte controlat, furia este un sentiment efervescent, rapid şi fără urmări pe termen lung. Uşor de depistat care aparţine cărui sex, vă asigur însă că femeile care lucrează ca bărbaţii s-au obişnuit să nu se infurie şi să păstreze mânia stresantă. Wrong fetelor, furia descarcă, mânia îmblolnăveşte.

3. Gândirea liniară faţă de gândirea în reţea.

Exprimă în linii mari diferenţa dintre multitaskingul specific femeilor şi specificitatea specific masculină. Se pare că nu doar activităţile pe care le facem sunt aşa, ci şi creierul nostru funcţionează în acelaşi fel. Gândirea tip reţea ajută să ai permanent câteva variante, gata de a fi puse pe tapet. Femeile care lucrează ca bărbaţii caută una şi bună, eliminând de multe ori variante perfect valabile.

4. Femeile lucreză la obiectiv. Puteţi fi siguri că o femeie care are de luat copilul de la grădiniţă va da un randament mult mai mare decât altă persoană în aceleaşi condiţii. Trebuie ca fiecare dintre noi să ne fixăm obiectivele care să ne dea voie să trăim după job. Nu?

Mărturisesc că am avut în intenţie să dau mai multe citate dar m-a oprit interdicţia de pe prima pagină. De aceea o să sfătuiesc toate cititoarele mele s-o citească. Indiferent dacă ai sau nu încredere în tine, indiferent dacă ai sau nu un job de conducere, cu siguranţă vei avea ceva de învăţat din această carte.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2012 şi o să cer acordul editurii pentru a pune cel mai haios dicton pe care l-am văzut vreodată.

 

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

Scrie si parerea ta!

