allNATURall

Natural option for all of us

433

Leave a comment

Am citit textul acestei probe de la Superblog pe telefon, în timp ce veneam acasă de la serviciu, şi deşi încercam din greu să găsesc o idee inspirată pentru un articol pe tema:” Oktal, promisiuni respectate. Din 1999. “, nu aveam decât un gând:

” Ce făceau oamenii ăştia în comerţul on-line în 1999?????” Mureau de singurătate ca neuronii în bancurile despre blonde, că prin 1999 sistemul de operare utilizat pe mai bine de 75% din calculatoare era WIN95, puţini aveau 98SE-ul, iar cei care aveau 98-ul erau excluşi din orice categorie, că bietul de el mai mult nu mergea decât mergea.

Dacă nu ştiţi cum arată 95-ul am căutat eu o poză cu el, de mare excepţie este faptul că a doua iconiţă ca importanţă este reţeaua, pentru că majoritatea lucrurilor importante acolo erau, aşa-i? Nu-mi mai amintesc cu ce viteză mergea netul, oricum era de ordinul zeci de k în zilele bune🙂.

Nici carduri nu cred că erau prea multe, iar încrederea românilor în on-line cred că tindea spre zero… de la 0,1.

Aşadar, nu ştiu cum au început, dar dacă au ajuns pâna aici înseamnă că au făcut bine ceea ce au făcut, nu? Adică au făcut treabă, nu doar promisiuni, că suntem sătui de ele la fiecare alegeri. Iar dacă e să-mi dau și eu cu părerea ce promisiuni mi-ar plăcea să facă, dar mai ales să respecte un magazin online de IT&C și electrocasnice, am deja o listă:

1. Prețuri mai mici față de magazinele reale. Nu mă refer mai mici decât ofertele speciale, reduceri, lichidări de stocuri, că acolo e altă mâncare de pește, mă refer strict la prețurile normale. Nu are sens ca un magazin online care funcționează într-un depozit din Ploiești să aibă aceleași prețuri cu un magazin real de la km 0 al Bucureștiului. Sau nu are pentru mine🙂.

2. Asigurarea unei relații cu service-ul. Nu știu cum să funcționeze, să recupereze produsul de la client și să-l ducă la service, să negocieze cu cei de acolo un interval de o oră după programul obișnuit pentru clienții aduși de ei… idei sunt multe. Nu e o promisiune neapărat pentru vânzătorii on-line, merge și la magazinele obișnuite, dar sunt sigură că prima firmă care face chestia asta va avea numai de câștigat. De ce spun asta? Pentru că magazinul on-line funcționează non-stop, astel încât în programul meu pot să găsesc timp să plasez o comandă. Mi-o aduce curierul când ajung acasă, treaba merge unsă. Se strică însă exact atunci când se strică și produsul. Service-urile au program de lucru cu publicul de până în ora 16, trebuie să faci două drumuri ca să și recuperezi produsul, dacă mai e și într-o locație de la marginea geografiei te-ai aranjat de două zile de concediu pe motiv laptop defect.

3. Te ascultăm și suntem aici ca să te ajutăm să alegi. Asta ar fi pentru mine argumentul major atunci cand facem diferența dintre o firma sau alta. De câte ori vreau să îmi iau un produs de tipul IT&C sau electrocasnic, personalul din magazine îmi recomandă invariabil un produs mai scump decât ideea mea inițială, cu mai multe funcții sau cu niște brizbrizuri absolut amețitoare. Din păcate pentru cei mai mulți sunt și destul de tehnică și îmi fac și temele de acasă astfel încât mai mereu ajung să dau ochii peste cap și să trântesc câte o replică acidă. Da, asta e, nu o să folosesc niciodată funcția de uscare a unei mașini de spălat din considerente ecologice, de ce s-o cumpăr?

4. O continuare la prima promisiune. Îți dăm un preț bun pentru produsul pe care îl dorești, nu chestii gratis care nu-ți folosesc decât temporar sau deloc. Belive me, e absolut necesară implementarea acestei idei, nu de alta dar am 4 genți de laptop și undeva peste 10 carduri de memorie primite așa-zis cadou la diverse cumpărături. Ah, și doar un laptop, că poate vă gândiți că am patru.

5. Te  întrebăm și pe tine. De cele mai multe ori după o cumpărătură, online sau fizică, intri într-o bază de date și primești ofertele firmei în cauză. Se întamplă des să primeşti oferte mai bune pentru produsul pe care de-abia l-ai cumpărat (sîc) sau să primeşti la infinit oferte şi promoţii pentru orice altceva decât îţi doreşti tu să cumperi. Dacă o dată la măcar şase luni te-ar întreba şi pe tine cineva ce ţi-ai dori să cumperi ar fi mult mai bine.

Oare ajung cinci, sau voi fi depunctată pentru că trebuia doar una  :)?

P.S. Titlul reprezintă frecvenţa primului meu procesor. Care funcţionează bine merci şi acum, pe aplicaţii gen minesweeper şi solitaire😀.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

Scrie si parerea ta!

