allNATURall

Natural option for all of us

Savon d’Alep – (de) ce nu-mi (mai) place

2 Comments

Pentru că m-a întrebat Geta ce nu-mi place la săpunul de Alep o să vă pun o poză a  unui săpun de-al meu, săpun ce are mai bine de un an de la data producţiei. Poză e făcută la aproximativ o lună de când a fost produs.

Toată iarna săpunul acesta a stat pe balcon, într-o cutie de carton, la aproximativ aceeaşi cu cea exterioară temperatură şi cu umiditate mare. Nu întrebaţi cine şi de ce l-a pus acolo, da :)!

Când l-am găsit arăta aşa:

Nu mai mirosea a nimic, era foarte uscat, dar pe margini erau exact urmele pe care le vedeţi. Săpunul de Alep, după ce la început a fost maroniu complet, după vreo trei spălări a ajuns aşa:

Nu ştiu cât de bine se vede pentru că poza e făcută în baie la lumină artificială, dar in mijlocul săpunului culoarea a trecut in verde. Poate se vede mai bine in următoarea pe care am pus-o ca şi comparaţie.

 

Ca sa scurtez un pic postarea o sa pun concluzia mea. Miroase a ranced. Mirosul de dafin diminueaza oarecum impactul, dar nu-l anuleaza complet.

Trebuie sa recunosc insa ca am aflat un lucru extrem de interesaant, anume ca sapunurile naturale, chiar daca arata si miros ca si cand ar fi “expirate” nu devin iritante. E mare lucru!

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

2 thoughts on “Savon d’Alep – (de) ce nu-mi (mai) place

  1. Foarte interesant, multumesc mult Cristina pentru exemplificare ! acesta e sapunul de Alep pe care spuneai ca l-ai cumparat din Franta ?…. chiar nu ma asteptam la un asa rebut avind in vedere faima acestuia pe plan international, probabil ca a fost pus la uscat/pastrat in conditii improprii si de aceea a rincezit, dovada sta sapunul tau care a stat in astfel de conditii. Culoarea verde de la sapunul de Alep este normala, mai mult ca sigur bordura maronie – roscata emana mirosul de rinced, cred ca daca o indepartezi prin taiere mirosul de rinced dispare.

    • Eu cred ca asa trebuie sa fie, asta e specificul lui. In afara de astea doua pe care le-am si folosit am mai vazut si altele de-a lungul timpului, la fel miroseau, la fel aratau (maronii)…
      Procedeul lui de fabricatie cuprinde o perioada de 10 luni de uscare la soare, sunt mai mult ca sigura ca pelicula maronie si mirosul apar in aceasta perioada, si nu in cea de transport/depozitare. De altfel cred ca poti vedea mai multe poze si explicatii aici, o sa vezi ca sapunurile pe care ei le prezinta sunt maronii, in niciun caz verzi.
      Prin urmare, parerea mea e ca e un sapun bun, daca in general folosesti sapunuri obisnuite. Daca insa esti obisnuit cu cele naturale, eventual concepute cu aromele tale preferate si cu uleiurile de buna calitate… e greu sa ti se para suportabil🙂.

      Duminica placuta! Pup.

Scrie si parerea ta!

