allNATURall

Natural option for all of us

No Internet = No Freedom

Leave a comment

Nu pot sa-mi amintesc exact de cand folosesc zilnic internetul. Sunt cel putin zece ani, sunt sigura de asta, dar mai exact de-atat nu pot sa specific.

Ce-am cautat pe internet de-a lungul timpului mi-e cu-atat mai greu sa cuantific: cred ca e mai simplu sa zic orice de la retete de prajituri la starea drumurilor, de la informatii pentru lucrarea de diploma la potentiali colaboratori pentru diverse proiecte, am cautat melodii din care am ascultat doar franturi la radio, ba chiar si colegii din liceu i-am gasit tot cu ajutorul internetului. Mai dau exemple? Cred ca fiecare dintre voi le cunoaste.

Din vara insa toate astea vor deveni istorie. Odata ratificat acordul ACTA internetul va deveni un fel de Televiziunea Romana inainte de ’89, cu program impus si cenzurat. Veti vrea sa vedeti serialele pe care televiziunile romanesti n-au “timp” sa le aduca la noi? Ei bine, ca sa le vedeti trebuie sa va achizitionati o antena satelit sau sa va mutati in tara in care se difuzeaza. Vreti sa vedeti reteta Sandei Marin de sarmalute in foi de vita? Va trebui sa improvizati pentru ca pe monitor veti gasi doar urmatorul mesaj “continut protejat de drepturile de autor”. Nu puteti umple sarmalutele cu el, nu?

As putea scrie carti cu alte exemple in aceeasi nota insa prefer sa las mesajul care m-a impresionat cel mai mult (poza de aici):

Si cel a carui esenta nu ar trebui sa ne scape (poza de aici )):

Iar pentru cei ce n-au inteles inca care-i faza cu ACTA asta filmuletul explicativ al Robotzilor celor de la Creative Monkeyz si bineinteles documentul oficial.

Poate e interesant sa spun ca am o biblioteca vasta care se completeaza cel putin lunar cu inca cateva titluri, ca cd-urile din masina sunt cumparate, ca merg la teatru si ca de cate ori folosesc ideile cuiva pe site precizez sursa. Dar tare nu mi-as dori ca la granita cu o tara a carei limba n-o cunosc sa mi se confiste laptopul, sa am nevoie de-o formula de trigonometrie si sa trebuiasca sa rascolesc 10 memoratorare si nici sa citesc trei carti pentru doua versuri.

Asadar la mine un NU hotarit pentru ACTA si un DA sustinut pentru intelegerea tratatului si a consecintelor semnarii sale.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

Scrie si parerea ta!

