allNATURall

Natural option for all of us

DiY – model animal print in sapun obtinut la cald

3 Comments

Unul dintre dezantajele sapunaritului la cald este faptul ca sapunul arata nu asa fain ca sapunul obtinut la rece. In tutorialul de mai jos o sa vedeti un sapun care arata foarte bine si totusi e obtinut la cald.

Cum am ajuns la sapunul la cald vedeti aici. Respectati instructiunile de siguranta si dupa ce ajungeti la faza finala a postarii veti avea nevoie de niste manusi termoprotectoare ca sa puteti trece la treaba.

Eu am folosit 3 tipuri de adaosuri (nuca de cocos, cacao, mac), trei pungi de plastic, cantarul, un castron, forma si manusile.

Stiam exact ce cantitate de sapun am in oala asa ca am pus in castron exact o treime din cantitate, pe care am amestecat-o cu fulgi de cocos si am pus-o intr-o punga.

In a doua treime am adaugat mac si din nou a ajuns in punga.

In ce a ramas am pus pudra de cacao, am amestecat si am bagat in punga.

Pungilor le-am taiat un colt si din fiecare am inceput sa torn linii in tava tapetata cu fulgi dupa inspiratie.

In acest moment este gata turnat tot sapunul. Se apasa cu o spatula ca sa se lipeasca bine dungile si sa nu ramana bule de aer si am terminat.

A doua zi se scoate din forma.

Si se taie. Vreti sa vedeti cum arata o sectiune? Imediat se rezolva!

Note de subsol: Manipularea sapunului obtinut la cald are ca instructiuni de siguranta doar protectia contra arsurilor. Asta presupune ca a fost facut un test de pH si ca rezultatele lui v-au dat voie sa-l turnati. O sa precizez – desi sper ca nu-i nevoie – ca nu se lucreaza astfel cu sapunul obtinut la rece.

Daca doriti sa obtineti linii perfect egale atunci pungile trebuie taiate in acelasi timp si umplute cate putin. Asta inseamna ca aveti nevoie de inca cel putin o persoana care sa umple si sa va dea pungile inainte ca sapunul sa se inchege.

Puteti folosi la fel de bine mult mai multe culori dar,  la fel ca mai sus aveti nevoie de un mic – mare ajutor ca sa nu pierdeti prea mult din material.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

3 thoughts on “DiY – model animal print in sapun obtinut la cald

  1. Pingback: Sapun animal print | allNATURall

  2. Hello!
    As avea si eu o intrebare, avand in vedere ca as dori sa realizez sapunul acesta. Cum ai facut sa colorezi cele trei paste separate? Nuanta ai obtinut-o folosindu-te doar de cocos, mac si cacao? Exista un mod prin care sa faci sapunul mai putin exfoliant?
    Sper ca imi vei putea raspunde si iti multumesc pentru atentie. BTW, sapunurile tale sunt super:) Keep it up!

    • Buna Mada,
      Am folosit castroane separate pentru fiecare culoare in parte. Se vede in prima poza unul dintre ele. Nuanta generala, cremul de baza, e culoarea normala la sapunurile obtinute la cald, maronul se obtine din cacao fara probleme.
      Ca sa faci un sapun mai putin exfoliant poti sa nu-i adaugi mac, iar nuca de cocos s-o macini fin.
      Sa ai spor si sa ne spui cum a iesit!

Scrie si parerea ta!

