allNATURall

Natural option for all of us

DiY – Stelute pentru baie

2 Comments

Chiar daca titlul pare legat de sarbatori, aceste stelute au un rol mai mult util decat de rasfat. Si ca sa vedeti ca n-au legatura cu Craciunul va spun ca postarea e in draft de la vreo doua zile dupa ce Rebeca a scris acest articol.

Asadar rolul stelutelor este de a deduriza apa din cada. Asta pentru ca apa dura face greu spuma cu sapunul si pentru ca sapunul natural trebuie ajutat, nu? Duritatea apei reprezinta de fapt suma sarurilor solubile de calciu si magneziu din ea. In Romania se foloseste gradul de duritate german ca unitate de masura, un astfel de grad insemnand ca intr-un litru de apa se gasesc 10mg de CaO. As putea spune ca asta e situatia ideala dar va pun mai jos clasificarea ca sa vedeti cat CaO exista de fapt in apa din zona voastra:

– apa moale 5-10grade d

– apa mijlocie 10-20grade d

– apa dura 20-30grade d

– apa foarte dura, peste 30grade d.

Sa revenim la oile noastre, pardon, la stelutele noastre!

Contin:

– apa distilata (60ml)

– gelatina 3g

– carbonat de sodiu 80g (se gaseste in piata sub forma de soda de rufe. Atentie! Este un produs iritant pentru ochi.)

– bicarbonat de sodiu 10g

– amidon 10g

– 30picaturi de ulei esential de roinita sau lavanda pentru o baie relaxanta

– colorant alimentar daca vrei stelute colorate (eu n-am folosit)

Cum se procedeaza:


Gelatina se dizolva in 30ml de apa calda si se toarna peste substantele uscate amestecand bine. Se incorporeaza si restul de apa si se obtine o pasta de consistenta unui aluat atos in care se adauga si uleiul esential si care devine bun de pus in forma. Cu manusi🙂.

Dupa doua ore s-au intarit suficient cat sa le le scoateti si le pastrati intr-o cutie de carton. O astfel de steluta are cam 15g dar cum sunt doua alte variabile (marimea cazii si duritatea apei din zona voastra) nu pot sa spun daca e suficienta.

Ca dupa orice baie inainte de iesirea din vana pielea trebuie clatita, nu-i nimic nou dar precizez pentru orice eventualitate.

Incearca cineva sa-si faca o steluta?

Update. Tot Rebeca mi-a amintit de ce a zacut postarea in draft atat timp. Pentru ca office-ul meu nu suporta editorul de ecuatii si la momentul la care am scris articolul nu m-au multumit reactiile pe care le-am gasit pe net cu formulele insirate in word cu aceleasi tipuri de caractere. Intre timp au aparut, deci reactia care are loc in cada este urmatoarea:

CaCl2.nH2O + Na2CO3 = CaCO3+ (nH2O + 2NaCl) (de aici  citire) Dupa cum se vede soda de rufe nu apare in compozitie, bineinteles daca are cu ce reactiona.  Daca stiti ca apa din zona voastra nu e deloc dura  sau va spalati cu apa dedurizata prin alte mijloace n-are rost sa faceti stelute.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

2 thoughts on “DiY – Stelute pentru baie

  1. Faina reteta si ușor de facut! Eu totuși as scoate carbonatul de sodiu din ecuatie, nu știu dacă e indicat in contact cu pielea. In schimb e excelent pt masina de spălat, eu adaug cam 2 linguri la fiecare spălare, contra faimosului călcar.

    • Am updatat postarea. Uitasem un lucru esential, merci mult ca mi-ai amintit🙂.
      Si eu folosesc soda de rufe mai ales cand spal la temperaturi mici.
      Pentru apa din cada mai am o reteta, de data asta de pasta de baie din ingrediente asemanatoare care merge de minune la parintii mei, care au intr-adevar apa foarte dura. Poate-mi amintesc data viitoare cand le fac s-o pozez.

Scrie si parerea ta!

