allNATURall

Natural option for all of us

Dinamita din cada :)

2 Comments

Sunt pentru rasfat, e adevarat, dar sunt atat de haioase si de bine mirositoare incat toate le-am folosit cel putin o data. Cum cel putin o data? Adica e cineva care si-a luat doar O BOMBA? Nu, nu credūüôā. Dar daca le facem acasa cu siguranta nu vor mai lipsi din baie.

Cum se fac bombele? Din cel putin doua ingrediente din camara: bicarbonatul de sodiu si sarea de lamaie si unul din baie: spirtul. La ele se mai pot adauga: amidon alimentar, sare de mare neiodata, ¬†uleiuri vegetale, uleiuri esentiale, coloranti, petale uscate taiate marunt… Lista e foarte lunga.

Modul de lucru il descrie foarte bine doamna de mai jos:

Reteta de baza este:

– bicarbonat de sodiu 150g

– acid citric 50g

Daca pana acum ati tot vazut proportia de acid citric la jumatate din cea de bicarbonat de sodiu, sau chiar 1:1, don’t worry. ¬†Reactia nu are loc decat pentru atata bicarbonat cat ati pus, restul de acid citric se va dizolva in apa si ii va scadea pH-ul, care va diminua efectul sapunului. ¬†Daca nu ma credeti puteti sa trageti un ochi¬†aici, iar daca nu aveti chef, va pun eu direct formula:

3 NaHCO3 + C6H8O7 = 3 CO2 + 3 H2O + Na3C6H5O7

Ce am folosit eu?

– bicarbonat de sodiu 100g

– sare de lamaie 32g (4 pliculete)

– amidon alimentar 30g

– 20g ulei de migdale

– 4 pulverizari de solutie 4:1 apa distilata:spirt medicinal (dar se poate folosi cu succes si apa de la robinet dupa cum spune doamna din filmulet)

– 15 picaturi ulei esential de melissa

Poze din procesul tehnologic:

Am glumit, nici macar eu n-am atata rabdare, am vrut sa arat ca se pot obtine forme mult mai complicate decat banalele semisfere daca compozitia este bine facuta. Am folosit ca forme o cutie de pastrat oua, din plastic, si am obtinut niste semisfere care se usuca foarte repede (intr-o zi sunt gata) si se pastreaza foarte bine intr-o cutie inchisa ermetic.

Recomandari. Nu le pastrati in baie! Nu abuzati de apa! Nu depasiti cantitatea de ulei! Daca trebuie sa faceti multe, nu lucrati cu mai mult de 300g de solide pentru ca devin greu de omogenizat Daca nu folositi forma dubla ca in filmulet materialul trebuie tasat foarte bine si cel mai usor se poate face cu un pistil pentru usturoi. Pot fi folosite cu succes ca marturii daca in loc de melissa se folosesc uleiurile aromate preferate de miri si au si un efect odorizant foarte placut, mai ales pentru salile in care se fumeaza.

Nota. Filmuletul este doar pentru a vedea modul de lucru, reteta nu este testata.

Siguranta: Purtati manusi! Nu gustati!

Enjoy!

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

2 thoughts on “Dinamita din cada :)

  1. Pingback: Cate cosmetice utilizam zilnic? « allNATURall

  2. Pingback: Cate cosmetice utilizam zilnic? « allNATURall

Scrie si parerea ta!

