allNATURall

Natural option for all of us

Balsam de buze hranitor

1 Comment

Un balsam de buze poate avea orice consistenta. De la “strugurelul” de pe vremuri pana la formulele ultra-light din zilele noastre si chiar formule uleioase toate sunt cumparate si folosite cu succes.

Ca am inceput cu el, articolul este despre balsamul cel mai comun, banalul strugurel a carui consistenta (asemanatoare cu a rujului atunci cand e turant in baton) sau cu alifia chinezeasca (daca sta in cutiuta) are urmatoarea componenta: 40% grasime lichida, 40% grasime solida, 20% ceara de albine.

Ce-am folosit eu pentru doua balsamuri:

– 2g ceara

– 2,5g unt de shea

– 1,5g unt de cacao

– 4g ulei de migdale

Am ras ceara si am pus-o la bain marie sa se topeasca amestecand usor cu un betisor de frigarui. Cand s-a topit am adaugat unturile pe rand, iar cand s-au topit si ele am luat vasul de pe foc.  Am adaugat uleiul de migdale amestecand bine si am turnat in forme. Le-am acoperit, le-am lasat sa se raceasca si iata-le!

Mai multe poze din procesul de productie:



Precizari:

– Ingredientele se topesc dar NU SE FIERB!

– Daca doriti sa adaugati ulei esential trebuie sa-l calculati la 0,05% din cantitatea ingredientelor.

Se foloseste ca un balsam comercial obisnuit, este potrivit pentru hranirea buzelor crapate, dar folosit zilnic previne uscarea lor.

Termenul de valabilitate este de o luna pastrat in conditii normale (NU IN BAIE!) si de aproximativ 6 luni pastrat in frigider dupa folosire.

Rujul se consuma mai repede decat cel obisnuit, dar avand in vedere ca pielea inghite tot amestecul benefic cred ca merita efortul.

Recipientele trebuie spalate, uscate si dezinfectate inainte de utilizare.

Atentie. Recipientele sunt fierbinti, la fel si compozitia atunci cand este turnata.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

One thought on “Balsam de buze hranitor

  1. Pingback: Cate cosmetice utilizam zilnic? « allNATURall

Scrie si parerea ta!

