allNATURall

Natural option for all of us

Solutie antimucegai ecologica

10 Comments

Am vazut pe Discovery o emisiune (din pacate nu-mi mai amintesc cum se numea) in care se vorbea despre proprietatile coriandrului.

Eu nu stiam ca ar fi si altceva in afara de condiment, dar iata si wikipedia stie ca are proprietati bactericide si fungicide (mai multe detalii la http://ro.wikipedia.org/wiki/Coriandru). Cum mucegaiul face parte dintre fungi atunci probabil va fi anihilat de coriandru.

Cum era reteta? Doamna de la Discovery amestecase bicarbonat de sodiu si ulei de coriandru intr-o sticla, a imprastiat prin toata baia si a lasat acolo pana a doua zi cand, curatand cu o carpa s-a dus tot mucegaiul de pe niste placi de faianta. Ok. Tot in baie aveam si eu, pe tavan insa, nu pe faianta.

Am amestecat 100ml de apa distilata cu 10g bicarbonat de sodiu si 1 lingurita de ulei esential de coriandru (5ml), am agitat bine si am pulverizat pe tavan. Am lasat doua ore, am sters, am mai dat un strat nou peste peretele curat si Gata!. De doua saptamani nu a mai aparut nimic.

Demn de precizat:

Miroase a condimente chinezesti. Destul de puternic, nu-i urat dar e un miros destul de tare ca sa deranjeze daca e permanent. E recomandata aerisirea camerei.

Bicarbonat de sodiu nu cred ca e cazul sa spun de unde se cumpara (sau e? :)), ulei de coriandru insa se gaseste destul de greu la plafar. Intr-un final l-am gasit pe acesta. 

Poza este luata de pe http://www.biocris.ro/index.php?categoryID=213.

Daca in casa exista conditii de crestere a mucegaiului acesta va reaparea indiferent de solutiile folosite.

Atentionari:

Uleiurile esentiale nu sunt recomandate femeilor insarcinate si copiilor mai mici de 3 ani. Se recomanda folosirea manusilor si incetarea oricarei activitati daca se observa alergii.

Author: cristinallnaturall

Invat lucruri noi in fiecare zi. Experimentez de cate ori am ocazia. Si incerc sa conving ca "a face" e la fel de usor cu "a cumpara" dar mult mai frumos si foarte profitabil.

10 thoughts on “Solutie antimucegai ecologica

  1. Iti multumesc de vizita si de comentariu.
    Nu stiam de proprietatile antifungice ale coriandrului, e o solutie care trebuie incercata. Din pacate lupta cu mucegaiul e de durata si aproape intodeauna invinge el :-), pana nu se iau masuri radicale, gen retencuit sau varuit.

    • Asa este, nu este o solutie definitiva. Eu ma lupt (si pierd de cele mai multe ori) cu mucegaiul de pe tavan pe care nu am cum sa-l starpesc din cauza vecinilor care spala pe jos cu dusul si-i suspectez ca au si o problema la scurgere sau e spart sifonul de pardoseala. Asa ca, la cati nervi imi fac, macar nu ma mai otravesc cu clor si alte nebunii din solutiile de pe piata :).
      O sa revin la tine, ca mi-am amintit de inca o chestie importanta in cosmeticele mele, ceara de albine.

  2. Si uleiul de tea tree e un bun anti-fungic deci merge contra mucegaiului. Atentie totusi de unde iei uleiurile esentiale, in Romania sunt foarte traficate, din pacate. Pe un ulei esential adevarat (si nu arome sintetice, cum se gasesc de multe ori la plafare) scrie numele stiintific al plantei, organul din care e extras uleiul si eventual principiile active (chemotipul) si regiunea de unde a fost culeasa planta.

  3. Pingback: Solutie antimucegai ecologica II « allNATURall

  4. A reaparut mucegaiul?

    • Din fericire vecina de deasupra si-a reparat problema si acum nu mai avem.
      Solutia uleiului de tea tree este pentru a trata un efect, fara a rezolva si cauza problemei mucegaiul va reaparea.
      Bineinteles, cand cauza nu tine de noi putem alege macar un produs care sa nu ne faca rau noua sau planetei.

  5. contra mucegaiului eu am folosit 2 plicuri de bicarbonat de sodiu alimentar dizolvate in aproximativ 1 litru de aoa de la fantana.am inmuiat o carpa in aceasta solutie si am sters parchetul,partea de jos a peretelui dinspre nord si recamiera care a fost langa perete.am eliminat mirosul si mucegaiul,dar sa vedem pt.cate zile.au trcut doar 4 zile de atunci .az suntem in 29 ianuarie 2013.

Scrie si parerea ta!